Felhasználási feltételek (ÁSZF)

Általános Szerződési és Felhasználási feltételek az IMBUSZ.HU webáruház használatakor

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket valamint Adatkezelési tájékoztatónkat és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben ezek minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. 

A webáruház működésével, megrendelési, fizetési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:

Üzemeltetői adatok

Cégnév: KI A SZABADBA KFT.
Székhely: 1133 Budapest, Kárpát utca 31. 5/17
A
dószám: 22618076-2-41
Cégjegyzék szám: 01-09-936016
Kibocsájtó cégbíróság: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság
Kereskedelmi tevékenység engedélyezésének nyilvántartási száma: XIII/11018/2013/B
Szerződés nyelve: Magyar
Elektronikus elérhetőség:  szerszam [kukac] imbusz.hu  vagy a kapcsolat menüpont űrlapján keresztül.
Telefonos elérhetőség: +36-20-352-8484 (ügyfélszolgálati időben azaz munkanapokon hétfőtől – péntekig 8 és 16 óra között).
Bankszámlaszám: Budapest Bank: HU04-10101346-32925100-01003004

Megrendelés esetén az előre utalást is erre a számlaszámra kérjük teljesíteni a rendelés azonosítóra hivatkozva!

A Szolgáltatás üzemeltetési partnere (tárhely üzemeltetés): Magyar Hosting Kft. 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A megjelenített termékek on-line, házhoz szállítással rendelhetőek meg. Bizonyos esetekben előre egyeztetve személyes átvételre is van lehetőség Budapesten. Ügyfélszolgálati irodát és boltot nem tartunk fent.

A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak (termék kategóriák szerint, de nem kizárólagosan):

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás díját és egyéb felmerülő költségek díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra! Amennyiben a termék ára akciós, akkor az kizárólag az imbusz.hu webáruház rendszerén keresztül leadott rendelések estében érvényes. Az űrlapon, e-mailben vagy más egyéb módon leadott rendelések esetében a listaárak/eredeti alapárak vagy szerződött partnereink esetében az egyedi árak érvényesek! Akciós termékek esetében fenntartjuk a jogot a webáruházon keresztül leadott rendelések esetében is, hogy a megjelenített ár csak a készlet erejéig érvényes. Amennyiben ön nagyobb mennyiséget rendel mint az elérhető készletünk, akkor megvizsgáljuk, hogy tartható e az ár, és ha igen, akkor természetesen a teljes mennyiségre megadjuk a kedvezményt, ha nem, akkor értesítjük és ön eldöntheti, hogy kéri-e az eredeti kedvezménytől eltérő áron, vagy lemond a további tételekről. Természetesen, ha tartható a kedvezményes ár, akkor további értesítés nélkül a megrendelése szerint szolgáljuk ki.

Rendelési információk

 

A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges, viszont amennyiben szeretné legközelebbi vásárlása alkalmával mindössze a kosár tartalmát összeállítani, praktikus lehet a regisztráció elvégzése.

A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik általában 8-tól – 18-óráig. A megadott időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, de a munkaidő lejárta után beérkezett megrendelések a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra.

Ügyfélszolgálatunk minden esetben telefonon és/vagy e-mailben visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 3 munkanapon belül.

A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget a technikai ismertetők - a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő - esetleges előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítésre kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén az összeg visszautalásra kerül a feladó részére.

Mivel a webáruház rendszere nem feltétlenül követi és jeleníti meg helyesen az elérhető készlet mennyiségét és nem szinkronizál a számlázó és készletnyilvántartó rendszerünkkel, ezért a készletre és elérhetőségre vonatkozó információk csak tájékoztató jellegűek. A rendeléseket és teljesíthetőségét a rendelés feldolgozási menetében e-mailben igazoljuk vissza. Ha és amennyiben fontos, hogy mikor tudjuk kiszolgálni igényét a választott termékekkel, akkor kérjük, hogy vegye fel felünk a kapcsolatot elérhetőségeink valamelyikén.

Rendelés menete

1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a virtuális kosárba.

2. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A ’’törlés’’ gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség megadását követően frissítse a kosár tartalmát a ’’kosár frissítése’’ gomb megnyomásával.

3. Ezek után bizonyos esetekben (de nem folyamatosan) lehetőség van kupon vagy ajándékutalvány beváltására. Ha rendelkezik ilyennel, váltsa be.

4. Számítsa ki a szállítási költséget.

5. Nyomja meg a ’’Pénztár’’ gombot és válassza ki, hogy vendégként vagy regisztrált felhasználóként kívánja folytatni a vásárlást.

6. Adja meg kapcsolattartói és számlázási adatait. A piros csillaggal megjelölt adatok pontos kitöltése nélkül a vásárlás folytatása nem lehetséges. Céges vásárlás esetén a Cégnév és az adószám megadása is szükséges a címadatok mellett. Ha ezek bármelyike hiányos, a vásárlási számlát a kapcsolattartói adatokban megjelölt személy nevére állítjuk ki.

7. Ha megegyezik a szállítási adat a megadottakkal, akkor pipálja ki a ’' A szállítási és számlázási címem azonos’' mezőt, és folytassa a 9.es pontban megadottak szerint. Ha nem, hagyja üresen és folytassa a vásárlást a tovább gombra kattintva.

8. Ha eltérnek a szállítási adatok az alapadatoktól, kérjük, adja meg azt is.

9 Válassza ki a lehetőségek közül milyen szállítási módot szeretne. Ha kíván, adjon hozzá megjegyzést is.

10. Válassza ki a fizetési módot és itt el kell fogadnia jelen Általános Szerződési Feltételeket is és Adatkezelési tájékoztatónkat is!

11 Ellenőrizze a végleges megrendelés elküldése előtt a rendelés véglegesítésben, hogy minden paraméter megfelelő-e, majd hagyja jóvá megrendelését vagy szükség esetén módosítsa.

12. E-mail-ben a megrendelés elküldését követően automatikus visszaigazolást kap.

13. A beérkezett megrendelését telefonon és/vagy emailben minden esetben visszaigazoljuk, illetve egyeztetjük az adatokat!

*A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges! Amennyiben regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok újbóli megadása nélkül! Fontos, hogy ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázára, illetve szállításra a termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.

Kérjük figyelmesen és pontosan töltse ki az adatokat, mert ellenkező esetben a megrendelése elutasításra is kerülhet, amennyiben nem tudjuk Önnel felvenni a kapcsolatot. Lehetőleg ellenőrizze e-mail címét és postafiókjának telítettségét is. Amennyiben 48 órán belül nem érkezik a megrendeléséhez kapcsolódó visszaigazoló levél, kérjük, jelentse a kapcsolaton keresztül.

A megrendelt termék(ek) / házhoz szállítás díjának és a fizetésének módja

A megrendelt terméket a csomag átvételekor a szállítónak kell kifizetni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és, ha van a garancia levelet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a szállító előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a csomagoláson észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és, ha úgy gondolja, ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

Biztosítunk lehetőséget a csomag értékének előre történő kiegyenlítésére. Személyes átvétel esetén, saját futárszolgálattal történő átvétel esetén csak előreutalással kiegyenlítve vagy készpénzben kiegyenlítve adjuk át az árut.

A megrendelő hibájából tévesen duplán, többszörösen vagy bármilyen mértékű túlfizetés esetén a túlfizetés összegét a következő a megrendelő által választott módok valamelyikén írjuk jóvá:

Házhozszállítás, információk

Budapesten és közeli vonzáskörzetében a kapacitásunk erejéig a megrendelt termékeket saját futárral, azon felül csomagküldő futárszolgálattal vagy postán kézbesítjük a megadott szállítási címre. Ezt egységesen 1550Ft+ÁFA összegben állapítottuk meg. Amennyiben nem ad meg helyes kézbesítési címet és/vagy telefonszámot és e-mailre sem reagál a szállítást megtagadjuk és rendelését visszautasítjuk. Kérjük mindig pontosan töltse ki az adatokat! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik jellemzően 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik a szállítási címen, célszerű olyan szállítási címet megadni (pl.: munkahelyi) ahol biztos át tudja venni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok kiszállítási és visszaszállítási költségét is a megrendelőre terheljük!

Házhoz szállítás díjszabása

Nettó 50.000Ft-os megrendelésig és maximum 30Kg-os csomag esetén Magyarországi címre a szállítási költség 1550.-Ft+ ÁFA.

Nettó 50.000Ft-os megrendelésig és maximum 20Kg-os csomag esetén (típusonként eltérő méretben) lehetőséget biztosítunk PostaPonti átvételre is. MOL, Coop és Csomagautomatából átvételkor 1350.-Ft+áfa a szállítási díj.

Nettó 50.000Ft-os megrendelésig és maximum 30Kg-os csomag esetén (típusonként eltérő méretben) lehetőséget biztosítunk Postán maradó PostaPonti átvételre is. Ennek díja 1350.-Ft+áfa.

Nettó 50.000Ft felett legfeljebb 30Kg-os normál méretű csomag magyarországi címre történő házhozszállítás esetén a szállítási díjat elengedjük.

30Kg feletti, túlméretes és/vagy törékeny illetve külföldre történő szállítás esetén az árak egyedileg kalkuláltak és a megrendelés után a rendelés jóváhagyó e-mailben jelezzük a postaköltséget.

További információk a szállítással kapcsolatosan valamint még további információt a Postapontokkal kapcsolatotosan itt talál.

Személyes átvétel és feltételei

Hétköznap és munkanapokon jellemzően hétfőtől-péntekig 8:30 - 17:00 óra között (ez nem nyitva tartás!!) lehetőség van kizárólag előre egyeztetett időpontban átvenni a megrendelt termékeket. Amennyiben megrendelését "személyes átvétel" megjelölésével adja le, akkor (,ha már minden megrendelt termék elérhető és átvehető) telefonon és/vagy e-mail-ben jelzést küldünk, hogy rendelését átveheti, hol veheti át és hogyan egyeztethet időpontot. Személyes átvétel minimum bruttó 2000.-Ft értékű vásárlás esetén lehetséges. Kisebb értékű rendelések esetén kérjük válasszon másik rendelkezésre álló szállítási módot.

Átvételi cím: 1151 Budapest, Csomád utca 55. Megnézem térképen >>

Időpont egyeztetés: +36 20 352 8484 vagy s z e r s z a m [kukac] i m b u s z [pont] h u e-mail címen, valamint kapcsolat menüponton keresztül az űrlapon.

FONTOS! Minden esetben egyeztessen időpontot, mert a megadott időpontok között is elképzelhető, hogy nem tartózkodunk a telephelyen. Az eredeti számlát az átvételkor kapja meg. A vásárlás ellenértékét a helyszínen készpénzben vagy előre utalással rendezheti.

Számlázási információk

Webáruházunkon keresztül vagy egyéb módon leadott és szolgáltató által elfogadott rendelésről legkésőbb a teljesítéskor, azaz a termék átadásakor, előre utalás esetén a teljesítés napján a mindenkori magyarországi számlázási törvényeknek megfelelő papír alapú számlát bocsájtunk ki. Az eredeti számlát attól függően, hogy a szállítás vagy a termék(ek) illetve szolgáltatás átvétele milyen formában történik, eltérő módon biztosítjuk ügyfeleink részére. Általánosságban személyes átvételkor az átvevő személynek adjuk át, egyéb csomagküldés esetén minden esetben a csomagban helyezzük el az eredeti vásárlási számlát.

Amennyiben a vevő/megrendelő a szállítási címtől eltérő címre kéri a számla kézbesítését, azt az eladó/szolgáltató az alábbi Számla hiány vagy számla pótlás rendje szerint vállalja.

Számla hiány vagy számla pótlás rendje

Személyes átvételkor, ha a termék átvételével egy időben a vásárlási számláját nem kapta meg, kérjük haladéktalanul jelezze a hiányt, és azonnal pótoljuk. Csomagküldéssel vagy egyéb csomagküldő szolgálaton keresztül teljesített és átvett csomagok esetében is haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül jelezze - lehetőleg írásban -, ha valamilyen oknál fogva a csomag nem tartalmazza, használhatatlanul megrongálódva vagy helytelen tartalommal került kiállításra a vásárlást igazoló számla. Amennyiben egyértelműen igazolható, hogy a hiba a számlát kiállító fél, tehát a szolgáltató hibája, a számla pótlása az alábbi "Elveszett, megrongálódott számlát az alábbi módon tudunk pótolni" 2-es pontja szerint  díjmentesen történik. 3 munkanapon túl jelzett hibás számlát nem áll módunkban javítani.

Amennyiben a vevő/megrendelő a szállítási címtől eltérő címre kéri a számla kézbesítését, azt az eladó/szolgáltató az alábbi Számla hiány vagy számla pótlás rendje szerint vállalja.

Elveszett, megrongálódott számlát az alábbi módon tudunk pótolni:

  1. Amennyiben személyesen átvenné az első pótpéldányt, ingyenesen kinyomtatjuk részére. Minden további példány nyomtatása 500Ft+áfa
  2. Eredeti számlakép küldése e-mailben ingyenesen lehetséges. Ez alól kivételt csak az olyan esetek képezhetnek, amikor indokolatlanul és túlzó módon veszi igénybe időnket és kapacitásunkat feleslegesen terheli. Az e-mailben megküldött eredeti számlaképeink kizárólag kinyomtatva használhatók, viszont kinyomtatva teljes értékűek és aláírás és pecsét nélkül is hitelesek, illetve tartalma 100%-ig megegyezik az eredetileg készített számlával! Ha rendelkezik nyomtatóval, kérjük ezt a költséghatékony, környezetbarát és időtakarékos lehetőséget válassza!
  3. Postai vagy egyéb úton kért számla pótlás esetén az első nyomtatás ingyenes, további példányok 500Ft+áfa áron kerülnek nyomtatásra. A postai küldés igénylése esetén további 2500Ft+áfa adminisztrációs többletköltség valamint a szállítási módokban megadott lehetőségeknek megfelelő (pl.: ajánlott levél vagy futár) díj kerül számlázásra, melyet egy külön számlán tüntetünk fel és küldünk meg. Ennek megfizetése csak előre utalással történhet. A költségek megfizetése után a pótszámlával együtt a költségszámlát is megküldjük a csomagban.
  4. A fentiektől eltérő módon igényelt számla pótlása egyedi elbírálás alá tartozik és amennyiben szükségesnek tartjuk, úgy költségei egyedileg kalkuláltak.

Mivel vállalkozásunk környezettudatos és igyekszünk költséghatékony módon üzemelni, ezért mindenkinek javasoljuk, hogy a számla pótlása lehetőleg a 2. pontban megadottak szerint történjen.

Az elveszett, elhagyott vagy megrongálódott számla nem jelenti azt, hogy a vevő mentesül fizetési kötelezettsége alól, különösen akkor, ha a termékeket a vevő/megrendelő vagy az általa megbízott személy vagy vállalkozás átvette, tehát a szolgáltató/eladó teljesítette a megrendelést!

Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben legkésőbb a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a szállítónak! Át nem vett, illetve tévesen vagy hibásan megadott szállítási címből eredően visszaküldött csomagok esetén a kiszállítás és visszaszállítás díját is jogosan a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag újrakalkulált többletköltségekkel növelt ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani! 14 napos elállási jog gyakorlása esetén is köteles az elindított azaz kézbesítésre már átadott csomagot a szállítótól átvenni és saját költségén visszaküldeni.

Jótállás és garancia

Termékekre gyártótól függően legalább 12 hónap jótállást (köznyelven garanciát) vállalunk. Termék meghibásodása esetén, kérjük, vegye fel a kapcsolatot velünk a Vevőszolgálat visszáru menüpontján keresztül az űrlapot kitöltve és elküldve. Ezek után jelezni fogjuk teendőit. Általános ügymenetként kérjük az eredeti számlát - és amennyiben tartalmazta a termék, akkor a garanciajegyet - a termékkel együtt jutassa el székhelyünkre! A garanciális javítás sikerességéről telefonon tájékoztatjuk. 

A termékek garanciális szervizpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli. A garanciális feltételek termékkörönként eltérhetnek és idő közben változhatnak.

Elállás joga

Az üzlethelységen kívül kötött és a távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II.26.) kormányrendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított tizennégy munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult a fogyasztó tizenkét hónap elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

Figyelem! Fogyasztónak csak a végfelhasználó magánszemélyek tekinthetők!

Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Bizonyos esetekben azonban nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog.

Ilyen esetek az alábbiak:

• Olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiaci mozgások, ingadozásoktól függ.

• Kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján, egyedi kérésének megfelelően került előállításra, illetve gyorsan romló élelmiszerek esetén.

• Hang, illetve kép, vagy szoftver esetén, ha a csomagolás felbontásra került.

A vállalkozó a termék visszaérkezését követően a kormányrendelet értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a termék vételárát a fogyasztó részére.

Kivonat a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet az üzlethelységen kivül kötött és a távollevők között kötött szerződésekről szóló törvényből:

9. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog

20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

10. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatás elmulasztásának jogkövetkezménye

21. § (1) Ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.

(2) Ha a vállalkozás a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.

11. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

22. § (1) A fogyasztó a 20. §-ban biztosított jogát

a) a 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy

b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján

gyakorolhatja.

(2) A vállalkozás internetes honlapján is biztosíthatja a fogyasztó számára a 20. §-ban meghatározott jog (1) bekezdés szerinti gyakorlását. Ebben az esetben a vállalkozás tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.

(3) A 20. §-ban meghatározott jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 20. § (2) bekezdésében, illetve a 21. §-ban meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.

(4) A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 20. §-ban meghatározott jogot e §-sal összhangban gyakorolta.

12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén

23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

(3) Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

(4) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

13. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

24. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

(2) A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

(3) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.

25. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.

26. § (1) Ha a 13. § vagy a 19. § szerinti esetben a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, az elszámolás során a fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell kiszámítani. Ha azonban a fogyasztó bizonyítja, hogy a teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

(2) E § alkalmazásában a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.

27. § A fogyasztó a 20. § szerinti joga gyakorlása esetén nem viseli az alábbi költségeket:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha

aa) a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) vagy k) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, vagy

ab) a fogyasztó nem kérte a 13. § és a 19. § szerint a szolgáltatás teljesítésének megkezdését a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt;

b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom szolgáltatásának teljes vagy részleges költségeit, ha

ba) a fogyasztó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a teljesítés a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt megkezdődjön,

bb) a fogyasztó a ba) pont szerinti beleegyezése megadásával egyidejűleg nem nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy beleegyezésével elveszti a 20. § szerinti jogát, vagy

bc) a vállalkozás elmulasztotta megadni a 12. § (2) bekezdésében vagy a 18. §-ban előírt visszaigazolást.

28. § A fogyasztót a 20. § szerinti joga gyakorlásával összefüggésben a 23. § (3) bekezdésében, valamint 24–26. §-ban meghatározottakon felül további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.

14. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

A törvény további részletei megtekintése és letöltése .pdf dokumentumként vagy Online elérése.

Adatkezelési információk elérése >> 

Jogi nyilatkozat

Oldalunkon szereplő nem az imbusz.hu webáruház tulajdonát képező nevek, terméknevek, termék nevének részleteiben szereplő nevek, a logók, védjegyek, márkanevek, ikonok, képek, kizárólag csak tájékoztató jelleggel és a termékek és fogalmak azonosításának megkönnyítését szolgálják, és az oldal tulajdonosa ezeket semmilyen módon nem kívánja saját tulajdonaként megjeleníteni és bitorolni. Ezek kizárólagos tulajdonosa a szerző vagy az azt tulajdonló cég. Az említett információk kizárólag az oldalra látogatóknak és használóknak kívánnak segítséget adni a könnyebb azonosíthatóság végett és az oldal tulajdonosa semmilyen formában nem kívánja őket megtéveszteni.

A legnagyobb körültekintésünk ellene felmerülhetnek hibák, tévedések, hibás jelzések, rosszul használt nevek, képek, logók, ikonok, márkajelzések, védjegyek, melyeket igyekszünk a felhasználók és a tulajdonosok kérésére és jelzésére helyesbíteni/javítani a lehető legrövidebb időn belül.

Az oldalon szereplő márkák egyike sem támogatja az oldal tulajdonosát és az oldal egyik márkának sem tulajdonosa. Az áruház oldalain előforduló és említett márkákat csak forgalmazza.

Az oldalon helyenként szerepel más szerzőktől származó információ. Ezeket az információkat az oldal tulajdonosa a szerzővel egyeztetett engedélyek alapján jelenítette meg.

Az imbusz.hu oldalon megjelenő és olvasható minden tartalom szerzői jogi védelem alatt áll! Az oldal tartalmának másolása (kép és írott anyagok is), engedély nélküli terjesztése, megjelenítése más weboldalakon, honlapokon és egyéb anyagokban is a szerző és webáruház tulajdonosának írásos engedélye nélkül tilos! A legnagyobb gondossággal saját céljainkra állítjuk össze anyagainkat és nem a plagizálók részére készítünk tartalmat. Amennyiben tudomásunkra jut, hogy valaki illegálisan használja fel az oldalunk tartalmát, az ellen a megfelelő fórumokon eljárást kezdeményezünk és bejelentjük a törvénytelenül felhasznált tartamakat és azonnali eltávolítását kérjük, súlyosabb esetben kártérítést is követelünk. 

Frissítve 2020.04.27.